Walldorf, 3 Март 2022 – Първата в света електромеханична безстепенна трансмисия с два механизма за предаване на въртящия момент, сега е налична като опция за топ модела на гамата 8R 410 и за всичките три варианта на машините – 8R колесна база, 8RT и 8RX. Това е важна стъпка от пътя на John Deere към електрификация, разработена в партньорство с Joskin.
Изцяло новата концепция на трансмисията, включително e-port за инвентар, беше наградена със златен медал на AGRITECHNICA 2019 от DLG (Немското земеделско дружество). След много години на проучвания и разработки в областта на електрификацията, John Deere откри изключително устойчиво решение, предлагащо безстепенна трансмисия в класа на тракторите над 400 к.с. Тя не само има повишена издръжливост, но също така увеличава цялостната производителност. За новата eAutoPowrTM, John Deere напълно замени хидравличните възли с електрически компоненти. Безчетковите електрически двигател-генератори с течно охлаждане не изискват поддръжка и издръжливостта на задвижващия агрегат надвишава всички други концепции, предлагани в индустрията. В допълнение, това опростява дизайна на трансмисията и осигурява дистанционна техническа диагностика в реално време. Електрическото задвижване е проектирано по такъв начин, че не само активира задвижването, но също така осигурява до 100kW електрическо захранване за допълнителни прикачни устройства чрез 480V трифазен променлив ток с променлива честота (AC). Първото приложение е разработено от John Deere заедно с Joskin. В комбинация с осовото задвижване на Joskin, две оси на цистерната за течен тор се задвижват електрически и по този начин теглото на цистерната се използва за сцепление. Това означава повишено сцепление, по-малко приплъзване и прецизно проследяване. Тракторът работи на оптимален режим с по-малко баластни тежести или увеличава продуктивността си като има възможност да управлява по-широк инвентар. С помощта на eDrive, електрическото задвижване се активира, за да предотврати приплъзване на колелата. Диапазонът на приплъзване може да бъде зададен от оператора. Това позволява на системата да поддържа трактора в постоянен работен режим или само в определени ситуации, например при изкачване на наклон. Освен техническите иновации, комфортът при работа също не е пренебрегнат. В много тихата кабина на оператора, нивото на шума е допълнително редуцирано. Операторът контролира много прецизно скоростта и ускорението. Плавното превключване е налично посредством изцяло електрическото задвижване при скорости до 5 км/ч.