JOHN DEERE ОТБЕЛЯЗА ПРОИЗВОДСТВОТО НА 2-МИЛИОННИЯ MANNHEIM ТРАКТОР



Манхайм, 22 март, 2023 – Фабриката на John Deere в Манхайм отпразнува производството на 2-милионния трактор. Около 3,300 са работниците, които помагат в производството на 40,000 трактора годишно в завода, преди машините да бъдат експортирани по целия свят. Фабриката е един от най-важните работодатели за града.


Заводът на John Deere в Манхайм

Манхайм е градът на изобретателите. Автомобилът, велосипедът и тракторът са изобретени там и макар днес в града да не се произвеждат автомобили или велосипеди, тракторите продължават да слизат от поточната линия в квартал Линденхоф. Компанията Heinrich Lanz е основоположникът на едно от най-успешните производства за трактори от преди 102 години с първите Bulldog. От 1956 г. там се произвеждат и трактори John Deere.
Поради рязкото увеличение на производството, фабриката сега е най-голямото производствено съоръжение на John Deere извън Северна Америка. Това е и най-голямото съоръжение за производство на трактори в Германия, тъй като две трети от всички трактори, произведени в Германия, се произвеждат в Манхайм. Фабриката се възползва от удобното си местоположение на река Рейн, през което около 250 трактора се изпращат два пъти седмично до Ротердам или Антверпен, а след това и през океана - включително в Обединеното кралство и Ирландия.


Трактори John Deeres 6R и 6M

Отделът за разработки започна с въвеждането на конструкция с рама за Манхайм тракторите. Здравото стоманено шаси дава на тракторите огромна стабилност при използване на тежки прикачни инвентари. В допълнение, другите компоненти на трактора могат да бъдат конструирани по-леки. Например, корпусите на скоростната кутия са изработени от алуминий. След въвеждането на този дизайн през 90-те години на миналия век, произведените количества непрекъснато се увеличават. Повече от 20 години John Deere е лидер на пазара за трактори във всички големи западноевропейски страни. Настоящият успех се дължи, наред с други неща, на флагмана на производството в Манхайм, модел 6R 250. С максимална мощност от 300 к.с., това е най-големият трактор, произвеждан някога в Манхайм. Обобщено, тракторите Манхайм покриват диапазона номинална мощност от 90 до 250 к.с. в „луксозния“ клас.


Заводът не е само производствена площадка. Това е и място за разработка на всички трактори в класа със средна мощност от John Deere. Повече от 250 инженери работят върху тракторите на „бъдещето“. Основният фокус е върху производителността, комфорта и ефективността. Днешните кабини на трактори предлагат лукса на автомобил с автоматичен климатик, AppleCar Play, удобни седалки, GPS управление и много други. Разработчиците полагат също така много усилия за екологично изгаряне на гориво; строги стандарти за емисии на отработени газове се прилагат за тракторите, подобно на другите превозни средства. В същото време инженерите работят върху алтернативни концепции, като например използването на биогорива. Разработват се и електрически задвижвания, макар и само за по-малки трактори, тъй като капацитетът на батерията за по-големите машини все още не е достатъчен. През 2026 г. ще бъде представен първият напълно автономен и задвижван от батерии трактор, доставящ приблизително 100 к.с.


Двумилионният John Deere Манхайм трактор

Двумилионният трактор също е модел 6R 250. Като благодарност към производствения екип, тракторът е облепен с портретни снимки на повече от 300 служители. Тракторът бе представен в завода в Манхайм на 22 март в присъствието на изпълнителния директор на John Deere Джон С. Мей. През следващите седмици тракторът ще бъде изложен във форума на John Deere. В дългосрочен план той ще заеме почетно място в музея на завода до своя по-малък брат, 1-милионния трактор, JD 6400. Повече от 70 години отне от старта на производството, за да бъдат произведени един милион John Deere трактори, но вторият милион слиза от линията след малко повече от 30 години след предшественика си.

Поглед в бъдещето

С предаването на юбилейния трактор компанията гледа не само назад в миналото, но и напред в бъдещето. Церемонията ще се състои в сградата на новия бояджийски цех. В момента се инвестират повече от 80 милиона щатски долара в бъдещето на завода и в затвърждаването на локацията. Благодарение на най-съвременните екологични технологии, консумацията на енергия е значително по-ниска, а емисиите могат да бъдат намалени до минимум. Отпадъчните води и отпадъците са избегнати и нивото на шума е много по-ниско, отколкото в предишните инсталации.
Учебният цех в завода в Манхайм също гледа в двете посоки минало и бъдеще. Това лято той ще празнува своята 100-годишнина. Във времена на недостиг на квалифицирани работници за компанията става все по-важно да обучава квалифицирани млади хора. В момента учебната работилница предлага квалификация на 160 младежи като техници по мехатроника, техници по автомобилна мехатроника, индустриални механици, техници по електроника за индустриално инженерство и строителни механици с фокус върху заваръчната технология.
Местоположението в Манхайм е добре подсигурено за бъдещето. С двумилионния трактор и направените допълнителни инвестиции в производството, компанията изпраща важен сигнал към повече от 3300 служители, че не спира да върви напред.

История на успеха на Манхайм тракторите


  • 1921: Lanz представя първия в света трактор на суров петрол, Bulldog HL с 12 к.с. Тракторът се задвижва от хоризонтален едноцилиндров двигател, т.нар. glow-head engine. Особената форма на главата на цилиндъра и защитната капачка над нея дават на трактора името Bulldog. Тракторът е проектиран от д-р Фриц Хубер.
  • 1936: Lanz продава първите експресни Bulldog. С тези машини транспортният проблем в селското стопанство е решително подобрен. Eilbulldogs са използвани интензивно и в транспортната дейност.
  • 1942: 100 000-ният Bulldog напуска завода в Манхайм.
  • 1945: Бомбардировка разрушава 90% от всички сгради на територията на фабриката и повече от половината машини са неизползваеми. През лятото на 1945 г. обаче американските окупационни власти дават разрешение за производство. Реконструкцията обаче върви бавно.
  • 1953: На 9 февруари 150 000-ният Bulldog слиза от поточната линия. От тракторите 30 000 отиват в чужбина, а 120 000 остават в страната.
  • 1956: 200 000-ният Bulldog е произведен през тази година. В същото време John Deere поема Heinrich Lanz Ag с неговите фабрики в Германия и Испания.
  • 1960: След почти 40 години приключва производството на Lanz Bulldog с хоризонтален едноцилиндров двутактов двигател. Пускат се двата модела наследници, John Deere-Lanz 300 с 28 к.с. и John Deere-Lanz 500 с 36 к.с. Те се задвижват от модерни четири-цилиндрови четиритактови дизелови двигатели.
  • 1962-63: Гамата трактори се допълва от трите модела 100, 700 и 3010.
  • 1967: Името на компанията е променено отново и капаците на тракторите вече показват само John Deere без надписа Lanz.
  • 1974: Представена е серия 30 с модели 830 до 1130. John Deere е първият немски производител на трактори, който показва интегрирана, удобна кабина, тествана от OECD, с ниво на шум от само 86 dB(A).
  • 1980: John Deere изгражда завода за кабини в Брухзал. Днес цялата територия на фабриката обхваща 63 хектара. От 1981 г. първите SG2, комфортни кабини слизат от производствената линия.
  • 1986: Представена е серия 50 с модели от 38 до 114 к.с.
  • 1992: John Deere представя иновативните трактори от серия 6000 с изцяло стоманено шаси. Първоначално се произвеждат четири, 4-цилиндрови модели от 75 до 100 к.с.
  • 1993: 72 години след представянето на първия трактор Lanz, един милионният трактор слиза от производствената линия на завода в Манхайм.
  • 1997-98: Заводът в Манхайм представя серия 6010 с окачена предна ос и нови икономични двигатели PowerTech.
  • 2001-2002: Серия 6020 е представена на пазара и покрива диапазона от 80 до 160 к.с.
  • 2002: John Deere Tractors е първият производител, който предлага GPS система за управление, наречена AutoTracTM. Технологията навлиза в дигиталното прецизно земеделие.
  • 2004: На 23 февруари 300 000-ният трактор слиза от поточната линия. През същата година е открита новата учебна работилница.
  • 2005-2006: Серия 6030 е лансирана с модели от 115 до 203 к.с.
  • 2011: На изложението AGRITECHNICA John Deere представя новите Premium трактори от серия Mannheim 6R. Първи са представени големите модели 6170R, 6190R и 6210R. През 2021 г. се добавят още шест модела 4-цилиндрови и 6-цилиндрови трактори.
  • 2017: Фабриката в Манхайм навлиза в обхвата за производство на машини с максимална мощност от 300 к.с. с 6250R – най-мощният модел от серията произведен в Манхайм.
  • 2023: Двумилионният трактор, 6R250, слиза от производствената линия.